torsdag 21 maj 2015

Den stora folkvandringen.

Vi hade båda bokat tid hos Eva och Eva på Hårverksta´n 11:30 och 12:00. Eva ringde och ville flytta fram vår tid, för det hade "kört ihop sig". Vi åkte då till kyrkogården. Jag planterade en miniros på Maj-Britts och Mattssons gravar.

När det var gjort åkte vi till frissan. Hon höll fortfarande på med kunden, som dragit ut på tiden.
Det gav mig tillfälle att åka iväg till Grisberget. Där pågick det som sedan åtskilliga år, haft namnet "Den stora folkvandringen". Det har varit en riksomfattande kampanj för motion inom SPF Seniorerna. För vår förenings del, är det en tipspromenad med trafik- och hälsofrågor. Efter tipspromenaden samlas man vid grillplatsen, där deltagarna bjöds på korv att grilla och blåbärssoppa. Det var c:a 30 deltagare som fick fundera över de något kluriga frågorna.




 










När jag kom tillbaka till Hårverksta´n, satt Gun-Britt fortfarande i frisörstoleln. Det betydde att jag inte kom för sent. Ibland är jag billig i drift. Sist jag var hos frissan var i juni förra året, så det var liksom dags. Sambon har fått kapa det på längden några gånger men det ger inte riktigt samma känsla om man säger så. Jag kunde inte bestämma mig hur jag skulle klippa mig så frissan fick bestämma, så länge jag kunde sätta upp det efteråt. Ibland är det faktiskt skönt att lämna över beslutsfattandet åt någon annan, och de kan ju sin grej.













Jag var in till Clas Ohlson AB och bytte skärmaskinen jag hade köpt, mot en betydligt nättare modell.




Det är lite svårt att förnuftsmässigt försvara köpet. Men nu är det som det är. När jag gick från Gallerian, kom en rejäl regnskur. Jag klarade mig ganska bra.



Inga kommentarer: