söndag 24 maj 2015

Mässa

I går lördag, ringde Laila Lidström och frågade: "Kan jag och Vivianne åka med er i morgon?"-Jovisst, men vart ska vi i morgon? Då hade jag totalt förträngt att Fyrklangen skall sjunga på Högmässan Pingstdagen, i Piteå stads kyrka. Så var det, Gun-Britt hade beslutat att inte följa med. Hon känner sig fortfarande lite för ostabil. Jag tog på mig sångardressen och åkte för att hämta damerna. Vi var i god tid i kyrkan. Fick tillfälle att sjunga igenom vårt program: Stormande Vals av Mikael Wiehe, Norrbottnisk vårvisa Text Caysa Gran, Musik: Joseph Haydn, Våren kommer till vår fröjd. Text:Jan-Eskil Löfkvist och Allsång, Okänt ursprung. De fyra sångerna var insprängda i gudstjänsten på ett förtjänstfullt sätt. Efter sista stycket applåderade kyrkobesökarna och det kändes ju bra. Men nu var det definitivt sista gången med Lina Larsdotter Åström. Vi kommer att sakna dig!
En ny påminnelse om min ofullkomlighet, fick jag när jag gav mig iväg till Actic, för att delta i 45 min Kettlebell, men inte tänkt på att det är Pingstdagen och då är de ledda aktiviteterna inställda.

Inga kommentarer: