måndag 25 maj 2015

Trehjulig promenadmoped,

06:10 Indoor Walking med Hanna.
Jag hade tid för läkarbesök på ÖHC 09:15. Jag fick träffa Jennie Hurtig, hon skulle kolla på mitt onda knä och även på mina uppblossande "loppbett". Hon gjorde undersökning av knäet, men rekommenderade att jag tar kontakt med sjukgymnast. Sådana kan bättre göra bedömning om vad det skall bli för åtgärder. Jag fick Betnovat 0,1% Kräm att smörja på utslagen. Behandlingen skall göras under begränsad tid, avtrappad över fem veckor. Dessutom  CETIRIZIN ACTAVIS 10mg vid behov mot klåda.
Jag ringde ÖHC igen, när jag kom hem och fick tid hos sjukgymnast Alexander i morgon tisdag 26 kl 09:30.
Folke bjöd på middag i dag och jag körde Gun-Britt till Marklunds på Höglandsnäsvägen 8. På vägen dit var vi förbi hos ICA-Bergsviken och köpte två grillade kycklingar.
Folke har köpt en trehjulig promenadmoped, som han tror att han skall kunna använda för sitt transportbehov.

Inga kommentarer: