måndag 2 mars 2015

Bokhyllor.

Måndag.
Väckning 05:00, Hanna stod på sin Walker före 06:10, vi var bara tre brukare i dag. Det kan bero på sportlovet. Det var lite blåsigt och skvätte lite regn, men det kändes ändå skönt med en promenad till och från Björklundahallen. (80,2 kg strax efter hemkomsten!) När jag  hängt mina gympakläder, åkte vi direkt till Målargatan 6. Vi skulle vara sällskap till Adam och Svea i dag. Vi gjorde i ordning frukostmackor till oss själva och till ungdomarna. Till lunch kokade vi spagetti till köttfärssås, som blivit över i onsdags. Anneli kom från jobbet före 14:00. Vi åkte hem och Gun-Britt förberedde middagen. Det blev Kroppkakor ed stekta fläsktärningar, smör och lingonsylt. Folke kom och åt middag med oss. Efterrätten var Chokladpudding med en klick vispgrädde. Därefter kaffe/te och kaka.

Söndag. 
Vilodag, vi tittade på femmilen från VM-staden Falun. På kvällen (18:00), var vi i Björklundahallen båda två. Gun-Britt på Actic och jag på Kettlebell 45 min med Jens. Jag köpte ett par nya "Kettle Guard" Reinforced Wrist Wraps, d.v.s förstärkta handledsskydd, som jag behöver för att minska antalet blåmärken på underarmarna. 220:- som jag Swishade till Jens.

Lördag.
Melodikryss, som vanligt, men sedan åkte vi mot Svensbyn vi skulle hjälpa Bosse att stuva undan en del saker i hans förråd. Men det kom kontraorder. Det blev ingenting av det, men vi fortsatte i alla fall, för vi visste att Mathias, Isla och Liam var där. Naturligtvis fanns det mat på bordet också. Det är så kul att träffa det yngre gardet.










Sedan, vid fyratiden, var vi bjudna till Margit och Lasse Karlsson på middag. Beda & Bore och Kerstin & Kalle var också bjudna. Det vankades massor med god mat, tre rätter följt av Kaffe/te och så frampå kvällen, fruktsallad med vispgrädde. Tack Margit och Lasse!

Fredag.
Jag var till Bredviksbergets ÅVC och sorterade återvinningsgods. Sedan körde jag tillbaka släpet till Målargatan 6. Sedan en sväng förbi Systemet och på det sättet fick seniorgympan, stryka på foten.

Torsdag.
06:10 Indoor Walking med Mona. 14:30 Tai Chi med Camilla F. men ingen KettleBell, för jag skulle frakta möbler. Jan-Ola råkade komma förbi, just när vi kom till Uddmansgatan, så han hjälpte till att lasta bokhyllan, som vi körde hit till Cymbalgatan 24. Sedan hämtade vi en garderob ur källarförrådet, Ett antal flyttlådor och en vit skänk. Allt utom garderoben tog Bosse hem till garaget, den tog jag med hit hem. Nu står den vid brosteget, för att skymma bråten vi har i gången mellan huset och förrådet.

Onsdag.
Vi hoppade över Seniorgympan, för vi skulle träffa körens Verksamhetsgranskare före sång övningen och inför körens årsmöte, som vi höll omedelbart efter övningen. Till det hade Maj-Lis Grahn gjort mackor på hembakad Hällakaka till all körmedlemmar. Vi hämtade Svea från "Sunnan" vid 15-tiden och var vi kvar och gjorde middag till familjen och oss själva. Spagetti med köttfärssås. Vi lånade nyckeln till Torborgs lägenhet för att titta på bokhyllan, som ingen vill ha. Second hand-butikerna i stan vill inte ta emot bokhyllor. Den ser så fräsh ut , så vi beslutade att ta den hit. Det blev väl ganska lyckat...

Den gamla bokhyllan, som var i två delar har vi placerat ut i första och andra sovrummet.




Inga kommentarer: