tisdag 17 mars 2015

Casting Créme Gloss 535.

På förmiddagen var det dags. Gun-Britt ville ha hjälp med hårtoning och det har jag ju en viss vana med. Det var bara att sätta igång med kemin. Av med skjortan för att undvika stänk på den. Gun-Britt drog på sig en gammal jumper, som skulle skydda henne. Den har varit med en tid den också.


Den där träpinnen, är en bit från ett kvastskaft, oh kommer till användning när tuber av aluminium skall tömmas. När jag har tömt den så gott det går, blåser jag upp den så den kan sköljas ur. Den hamnar sedan i återvinningssorteringen. I skruvstycket pressar jag den helt platt och sedan hamnar de i kartongen med aluminium. Någon gång i framtiden kan jag sälja den till metallåtervinningen. Aluminium har ett högre värde än osorterad metallförpackning. Hur gick det då, kanske du undrar. Ja här nedan ser du. Först före behandlingen.
Man kan se att det är en tid sedan förra gången. Håret har hunnit växa ut så här sedan den 12 januari, som var förra toningsdagen. Efter återfärgning ser det ut såhär.








Sedan lyssnade vi en stund på Talbok: Porto Francos väktare av Ann Rosman. Det är en roman, vars handling tilldrar sig 1793 och 220 år senare. Mycket intressant och givetvis spännande skildring. Vi har den i en Mp3-spelare, så den fick följa med i bilen när vi åkte till Konversationsengelska i studielokalen på Ljungvägen 7. Där fick vi också veta att Bella har nedkommit med ett gossebarn. Det hände i lördags.
19:00 Var jag på ett Tabata Cardio 30 min och KettleBell 30 min, båda med Jens som ledare

Inga kommentarer: