söndag 15 mars 2015

Shellackburken

torsdag 12. 06:10, var jag på Indoor Walking med Mona.
Vi var in på CoopKonsum ooch returnerade den ena jackan till ELLOS, innan vi åkte till Lindgrens i Böle och köpte tio kilo rundpotatis, som vi tog med till Monica och delade med henne. Hon hade Isla och Liam hos sig. De hade sovit där, för Mathias var i Tjärnberg och jagade, Elina var på kurs i Sigtuna. Vi grillade korv och åt lunchen utomhus. Sedan badade barnen i Jacuzzin i garaget. På hemväg därifrån, slocknade GPS:ens display. Men den fungerade tydligen i det fördolda, för den pratade i bakgrunden. När vi kom hem och slog av tändningen, tändes bilden igen. När jag så slog på strömmen igen, slocknade bilden. Jag provade att med Röstkommando ringa till Gun-Britt och det fungerade. Jag sökte fram kvittot och åkte till Clas Ohlson AB. Där fick jag lämna den f.v.b. till Insjön. Då får jag hoppas att de hittar vad som hänt och åtgärdar det. Vi promenerade till Björklundahallen. Jag skulle på KettleBell 45, men Jens var sjuk och hade inställt övningen. Jag gick då till Soma Move, Något som jag inte varit med om tidigare. Det var Jenny, som ledde övningarna 45 min. Men jag är ju så stel, så det blev inte lika graciöst, som Jenny gjorde det. Trots det, skall jag nog försöka någon fler gång.
fredag 13. Jag upptäckte att Shellackburken jag haft i färgskåpet i garaget hade sprungit läck och att det låg en rejäl pöl på hyllan. Jag tänkte få över shellacken som var kvar i en glasburk, men det krävdes våld för att få loss korken. När det lyckades, var våldsinsatsen så stor, att det skvätte över mig och på golvet. Jag försökte så gott det gick att sanera. Det mesta kom på golvet, men nog fick jacka, byxor och skor sin beskärda del. 13:30 var vi på Seniorjympa, med Hanna som ledare. Gun-Britt tog bilen och åkte hem. Jag duschade och bastade med gubbarna och promenerade sedan hem.
lördag 14. Melodikrysset började halv tio i dag p.g.a. att sporten krävde tid. Men jag hade omedveten om det startat den tiden av någon anledning. Det blev telefonsamtal av normallängd, om man med normal menar en timme. Vi hann också lyssna en stund på Liza Marklunds Du gamla du fria. Sedan var det dags att byta om, vi var bjudna på middag hos Elisabet och Bruno.
söndag 15. Vi promenerade i det sköna vädret, nästan en timme men sedan blev det Liza Marklund igen. 17:00 var det KettleBell 45 min. Jens var tillbaka efter att ha haft rejält hög feber. I dag fick vi övningar efter det han kastat tärning. Det betyder att slumpen avgjorde vilka övningar vi skulle göra. I andra omgången skulle vi parvis bilda lag. Jag fick Linda som partner. Vi skulle efter tärningsutslag växelvis göra två olika övningar. Om man fick samma tärningsutslag två gånger i följd, skulle vi springa trappen upp till fläktrumsetaget. Den turen fick vi två gånger. Det var en lite lekfull träning, men det funkade. Gun-Britt hade gjort sitt pass på Actic och sedan åkt hem. Jag promenerade och när jag kom hem stod middagen på bordet. Monica har beredskapsnatt och kom på besök en stund. Vi såg Så ska´det låta och fram till 21:00 hade hon inte fått någon kallelse, så hon åkte hem.

Inga kommentarer: