måndag 27 januari 2014

Surdegsknäckemacka.

Väckning klockan fem, för att vara på Walkern tio över sex. Det var fyra damer och så jag, som ville flåsa och svettas då. Linda, den blonda körde med oss. Det blev en andra frukost efteråt. Havrevälling med russin var ju bra att fylla på med. Gun-Britt skulle använda ett av jästpaketen vi köpte före helgen. Den här gången skulle det bli bullar. Medan degen jäste första gången, tog vi en promenad på femton minuter, sedan blev de  utbakade och skulle jäsa vidare. Det blev en dryg halvtimmes promenad. Efter lunchen ville jag åka och se om det fanns något skidföre på Grisberget, men tji fick jag. Det finns inte snö så det räcker till spår. Jag åkte kortaste spåret, det är väl 2,5 km? I kväll hade jag avtalat med Bo, att hjälpa honom att transportera en garderob och en dörr till Svensbyn. Vi fick lov att tillkalla hjälp av Conny och Monica för att få upp den till övre etaget. Sedan bjöd de på fika med mackor, bl.a. surdegsknäcke med korv, ost och ägg.

Inga kommentarer: