söndag 2 februari 2014

RTFM

Den gångna veckan har varit spännande för min del. Jag har länge drömt om att köpa en systemkamera. Så, den 23 januari gjorde jag slag i saken och gick till Pricerunner. Där frågade jag efter bästa priset på en Canon EOS600D. Det blev på en webbsida rabattpris.com, eftersom den har extensionen .com, kan företaget finnas var som helst på jorden och det är så. Jag gjorde beställningen och betalade. Fick bekräftelse på ordern och sedan fick jag också bekräftelse på att pengarna dragits från mitt konto. Sedan var det stilla, jag hade av någon anledning tappat meddelandet med länken, där jag kunde spåra försändelsen. Därför mejlade jag till rabattpris.com och fick svar med den borttappade länken. Det visade sig att försändelsen gått iväg från Hong Kong och varit på Charles de Gaulle Airport och så småningom till Arlanda. Den förväntades vara framme här fredag 31 jan. Då gick jag och väntade på SMS, att den skulle finnas att hämta någonstans i Öjebyn. Men så ringde det på dörren och en man från Postens budtjänst stod på bron med paketet. Jamen, fantastiskt, leverans ända till dörren. Det förbryllade mig att paketet var märkt "reurn after Repair", dessutom saknades den väska som skulle ingå. När jag hämtade in posten, fanns där en faktura på Importmoms på 90kr, dessutom expeditionsavgift på 100kr och moms på den 25kr. Jag mejlade till rabattpris.com igen och fick följande svar:
Hi Bertil,
I'm glad to hear you received your camera.
Camera bags are shipped separately from a different warehouse and by regular post, so they take slightly longer to arrive.
We mark packaged 'return from repair' in order to speed up delivery, since items are shipped from abroad. But all our items are brand new.
Kind regards.
Simona
RabattPris.com Customer Support Team.
Tack Simona, nu är det bara att vänta på väskan och har det gått bra så här långt, skall det väl sluta på ett bra sätt.
Kameran motsvarar mina förväntningar och jag har jobbat med att bekanta mig med den. (RTFM).

Inga kommentarer: