lördag 11 januari 2014

80 kg!

Onsdag 8.
Vi promenerade så gott det gick på halkan. Gun-Britt hade sparken att hålla sig i och jag hade gåstavar, inte mycket att hålla sig i, men det gick utan missöden. Beda ringde och ville ha oss i resekommittén fr.o.m. 2014, vilket vi gick med på. Då får vi se hur vi klarar det... Monica kom förbi, hon ville sitta en stund innan hon skulle åka till gymmet.
Torsdag 9.
Monica kom före tio och hämtade Gun-Britt, de skulle gå på rea. När de kom igen, hade G-B köpt två långärmade t-shirt och en svart långkofta. Monica åt lunch med oss men sedan skulle vi ge oss iväg till stan igen. Vi hade köpt biljett till dagföreställningen av "Hundraåringen som klev ut genom fönstret". Till dagföreställningen på torsdagar, bjuds besökarna på kaffe/the och kaka. Det blev kö till kaffet, för den här filmen drar bra med publik. På kvällen skulle jag gå på ett Kettlebellpass, men hade programerat mig själv på 20:30, fast det var 19:30. Det är skillnad det! Jag värmde upp på bandet och gjorde ett antal maskiner på ACTIC. Så kan det bli.
Fredag 10.
Vi satt och tittade i en resekatalog vid frukosten. Det blev så, att vi bokade långresa 22 dygn till Sorrento, Amalfikusten, Neapel och Capri. Innan vi var klara, var det hög tid för Gun-Britt att åka in till Polisen för att beställa nytt pass. Det gick bra och passbilden väckte den sedvanliga munterheten.
Lördag 11.
I dag har melodikrysset sänds från Kristinehallen i Falun. Eftersom vi nyligt varit i Falun, kollade jag på Googlemaps, för att se var den ligger. Krysset var ganska snällt, så det gick bra. Dagen har gått i stillhetens tecken. Jag har begrundat att jag numera har en matchvikt på 80 kg! Det är väl musklerna.  

Inga kommentarer: