söndag 26 januari 2014

Mat på bordet.

Lördag. Vi fick avstå från att lösa melodikrysset kl.1000, för jag hade avtalat med Conny att hjälpa till med tumningen av timmerstockarna från förra lördagen och torsdag. Mathias, som är virkesmätare gjorde mätningen och jag höll i. Det vill säga, jag höll ändan på måttbandet vid ändan på stocken och Mathias antecknade. Gun-Britt var också med till Svensbyn. Hon blev engagerad som pizzabagare, tillsammans med Monica. De gjorde tre pizzor i långpanna, både glutenfria och vanliga fulpizzor. Elina, Isla, Liam och Elsa var där när vi kom. Ida var också där, men hon vilade just då i sovrummet. Conny lastade timret på vagnen eftersom Mathias och jag tummade. Timret blev så kört bort till Sandbergs såg. Det blev tre omgångar med traktkorekipaget. Det blev Pizzalunch och en stunds samvaro efteråt. Sedan, när vi kommit hem, gjorde vi Melodikrysset.

Söndag. Efter lunch fick vi besök av Isla och Liam medan deras föräldrar gjorde inköp av skilda slag. Vi och barnen roade oss, det går bra, för det yngre gardet står för idéerna. När besöket var slut, var det hög tid för oss att packa jympakläderna. Vi var i Björklundahallen. När jag bytt om, var jag ner i hall 1 och gjorde iordning klot och matta för Kettlebell, men då hade jag femton minuter på mig att gå upp till Actic, där Gun-Britt var. Jag han gå på bandet tio minuter med 6 km/h och 12,5% stigning. Efter det hade jag värmt upp med en km i horisontal- och 124 m i vertikalled. Sedan blev det 45 min Kettlebell med Jens som ledare. Gun-Britt var efter sitt pass, förbi på ICA-Öjebyn och provianterade. När jag kom hem fanns det mat på bordet.

Inga kommentarer: