tisdag 22 januari 2013

Vaccinering.

Jag har sökt det gula häftet, jag fick när jag första gången skulle resa på solsemester. Men hur än jag letade så fanns det inte. Vi åkte iväg till Dr Thuns mottagning, pratade med Linda om hur det går till med vaccination. Jag fick Boostrix, polio, dTpa IPV. Så står det i det nya häftet jag fått. Det står för Stelkramp, Difteri, Polio och Kikhosta. Sedan fick jag i uppdrag att kontakta Björnen för att få utdrag ur journal. Gun-Britt fick också samma spruta. När jag kom hem, gick jag ut i förrådet för att hämta in dagboken från 2007 och där, mellan 2006 och 2007, var det gula häftet. Precis som det skall vara. Det fann också i dagboken antecknat att jag fick Stelkrampsvaccin av läkaren jag besökte när jag hade trampat en pinne genom foten, när vi var på Rhodos. Ja Ja, nu är jag skyddad mot Stelkramp, men jag skall komplettera med en spruta till, Hepatit -B. Dessutom köpte vi varsin dubbelkur Ducoral mot kolera. Den första dosen har vi tagit ikväll.  

Inga kommentarer: