onsdag 30 januari 2013

From som ett lamm.

Seniorgympa kl 0900. Den skulle ha startat 0845, men vi hade inte uppfattat att personalen accepterat Gun-Britts önskan att få starta tidigare för att vi skulle hinna till sångövningarna kl 1100. Nu blir det fortsättningsvis 0845. Tack, Sanna och Malin! I dag skulle vi vara klädda för framträdande på Munkberga. Vi var bokade  till 1300, men personalen där hade fått 1330 som tid för vårt framträdande. Det gick bra och jag tror att det var uppskattat bland de boende, vilket är huvudsaken. Medan vi var kvar på Munkberga, kom snöovädret, med kraftig vind och blötsnö. Väl hemma, sopade jag av snö från bilen och körde in den i garaget. Det blir nog vatten på garagegolvet hur som helst. Elina hade WhatsAppat, att hon gärna ville ha någon tillsammans med barnen för att hon skulle kunna åka till jobbet. Mathias skulle komma från sitt jobb efter 1600. Dessutom hade Folke fått aktiveringskoden till "Min sida" hos Telia och ville ha hjälp med PUK-koden till sin mobiltelefon. Jag backade ut ur garaget och så åkte vi iväg. Gun-Britt stannade med barnen, jag skjutsade Elina till Smurfit Kappa och därefter åkte jag till Folke. Han hade tömt batteriet på sin mobil och när han laddat, begärde den PIN-kod. Det hade på något sätt gått snett och det krävdes PUK-kod, för att komma igång igen. Nu har han fått sin mobil registrerad på "Min sida" och kunde därmed få sin kod.
När jag kom tillbaka till Svarvargatan 26, var Mathias redan hemma. Gun-Britt hade ordnat så vi åt middag där. Hon hade med våffelsmet, så vi fick våfflor med sylt och grädde till dessert. När vi kom hem igen, hade Leif Engman varit här med traktorn och även tagit vår sida av infarten. Jag sopade av bilen och körde in den. Nu är det dags att gå ut och vattensuga garagegolvet. Även om större delen av infarten var skottad, var det anledning att köra med slunga närmast entrén och garageporten. Snövädret set ut att fortsätta, så det blir nog snöröjning i morgon också. Så var det det här med Spyhinkarna. De har stått vid våra sängar sedan måndagkväll, men inte använts än. Gun-Britt hade satt en skvätt vatten på botten av hinkarna. De är lättare att rengöra efter ev. användande då, säger hon. När jag lade ifrån mig Vi Bilägare, föll den ned i hinken och vattnet. Det resulterade i svordomar och skrammel med hink. Jag tömde vattnet ur den och slängde den i tvättstugan. Tidningen hängde jag på tork. Det blev en del buller. I morse återfyllde jag vattenskvätten och ställde tillbaka hinken vid sängen, from som ett lamm. Gun-Britt är så omtänksam, timid och lågmäld att man kan inte annat än beundra henne.

Inga kommentarer: