måndag 7 januari 2013

Nu är glada julen slut, slut, slut.

När jag vaknade, var sängen bredvid tom. Gun-Britt hade redan plockat ner adventsstakar och stjärnor. Hon hade även börjat riva i gardiner. Det var dock vissa saker hon ville ha assistans med. Jag gick ut för att hämta tidningen. Det hade snöat ett par cm, så jag skrapade av infarten och fick ihop en snöhög, som jag gott och väl kunnat köra undan med snösläden, men snöslungan ville komma ut i det vackra vintervädret. Hon blåste undan snöhögen i ett nafs. Vi åkte in till sta´n. I bankvalvet fotograferade vi våra pass. När det var klart, gick vi till Clas Ohlson AB. Vi skulle köpa dammsugarpåsar, minneskort till videokameran och min kamera. Det visade sig att kort till min kamera säljer de inte längre, men en ny kamera för 399:- exkl minneskort 179:-. Ytterligare impulsköp av 2x2p marschaller och borstar till min eltandborste. Vi åkte hem till lunch. Efter lunch ringde Gunnel Lundmark och bjöd oss hem till dem på lördag kl 1600. Vi åkte till Svensbyn, jag lämnade Gun-Britt hos Conny, som jobbade hemifrå idag. Själv åkte jag till Norbergs och sorterade  ur sjuka potatisar. Täckte sedan över med tidningar, för att inte koltrådslampans röda ljus skall färga potatisen grön. Tankade bilen och åkte sedan till Öhmans. Monica kom hem från jobbet och tyckte att vi skulle äta middag med dem. Tack Monica och Conny! Vi såg "Vem vet mest", innan vi vände hemåt. Middagen var ju avklarad, så nu var det dags att ta ner julgardiner och plocka undan pyntet.

Inga kommentarer: