måndag 14 januari 2013

Jävrebor.

Efter frukost var det matlagnning. Gun-Britt står för det mesta, men jag var ovanligt aktiv idag,hjälpte till med disk och potatisskalnning. Det blev köttfärslimpa med potatismos. Jag var iväg till CoopKonsum för att komplettera, framför allt mjölk. Med spark, tog det lite drygt tjugo minuter att handla. Vi hade bjudit Per, Stina, Herman och Valter lagom till lunch. Bara Per heter Berglund, de övriga Levander. Det var en upplevelse att träffa dem alla fyra. Vad vi hade kul! Herman upptäckte,  att det låg ett paket på arbetsbänken och påpekade det. Han fick dock vänta till efter maten med att undersöka det. Det var ett träpussel, som han ganska snabbt kom underfund med. Det fanns en del andra saker också att undersöka. Valter, född den 22 maj -12. Fick jag kontakt med direkt. Vi gick och såg oss om och han var, som jag uppfattade, glad hela tiden.

Herman undersökte grundligt vad som fanns av intresse. han ville också se snöslungan. Den tog vi ut på gården och provkörde när alla var påklädda för hemresan. Han var lite reserverad mot att starta den, men nyfikenheten tog  över, så jag fick demonstrera snöslungning.





Inga kommentarer: