tisdag 29 januari 2013

SBS.

Söndag: Jag åkte ut till Höglandsnäs och hjälpte Mathias att röja i bodan. Vi lastade bråte på släpet och tog in maskiner mm i huset, allt för att ha utrymmet i bodan ledigt för ev leveranser som behöver mellanlagras. Vi drog igenom tre koaxialkablar i ett rör, upp till parabol och antenn.
På eftermiddagen var vi till Björklundahallen, Gun-Britt på ACTIC och jag på Kettlebell med Jens, därefter Core med Linda. När jag gick hem därifrån var jag hög av Endorfiner och kunde ha tagit hela världen med storm, men det fick bli TV-tittande.
Måndag: Det hade snöat en dm, så jag var ut och slungade en stund. Leif Engman, som skottar åt Elisabet/Leif erbjöd sig att skotta även åt oss. Han har en jordbrukare med frontlastare. Tack, det är ju bra, då blir det mindre slungjobb. Men nog är den bra att ha i alla fall. På eftermiddagen åkte vi in till sta´n. Gun-Britt Stannade hos Elina och barnen, medan jag åkte till Clas Ohlson och köpte en 2 pack stereohörlurar, som jag skall ha i sängen. Ja, bara ett par åt gången. Hos "Duvan" köpte jag körpärmar, därefter återvände jag till Svarvargatan 26. Vi skulle vara tillsammans med Isla och Liam. Gun-Britt hade tagit med vår middagsmat, så vi åt tillsammans med dem. Isla fick ont i magen och kräktes igen, stackars hon, tillbaka på ruta ett. När det var läggdags för Liam, Isla hade redan somnat på soffan, då åkte vi hem till våra spyhinkar. De har stått vid sängarna sedan torsdag, men vi har inte behövte dem - än.
Tisdag: Jag skulle kopiera VHS till HDD, för att senare bränna en DVD. Vi körde och såg hela "Livet på landet", men det lämnade inte minsta avtryck på HDD:n. SBS är en förkortning som står för Skit Bakom Spaken, ett uttryck jag lärde mig av min fd. svåger, som var helikopterpilot i Marinen. Det känns som det även gäller mig. Får väl konsultera TFM.

Inga kommentarer: