tisdag 27 september 2011

Idag hade vi avtalat med IVAB att få diskbänkblandaren loch utkastaren på utsidan av tvättstuguväggen utbytta. Vi steg upp 0600, för att de ev. skulle komma efter 0700. Och det gjorde dom, strax före 1200.



Det blir lite stökigt, när man har hantverkare i huset och det blev inte bättre av att jag började dra fram diskmaskinen. Jag lade in ett droppskydd och det ville jag göra när ändå anslutningarna var lossade. Det lyckades över förväntan. För rörkrökar´n blev det kärvare. Först spjärnade muttern som höll blandaren emot. Han blev tvungen att borra sönder den. Sedan visade det sig att hålet i plåten satt så till att blandarfoten hamnade på den upphöjda delen. Så det gick inte med den blandare jag valt. Lyckligtvis fanns det en blandarmodell med tre mm mindre diameter på foten. De åkte iväg och hämtade en sådan. Till sist blev allt som det var tänkt.
Innan rörkillarna var klara, gav jag mig ivär för att besöka Ture per cykel. Jag hade lovat att köpa ny glödlampa till hans ficklalmpa, som han använder på natten för att se vad klockan är. Det fanns inte vare sig på ICA eller Coop Konsum. Jag åkte till OKQ8 och där fanns det (19,90 kr). När jag skruvat i lampan, visade det sig att batterierna var slut, så då fick jag gå till baka och köpa två (49,00 kr). Frisk västanvind gjorde att jag fick ta i lite, men fram kom jag. Ture blev glad åt lampan, men nog kostar det om man skall ha batterier också. Jag kokade kaffe och rengjorde hans rakapparat. vi hann prata en stund men sedan bar det iväg igen. Jag cyklade via Svensbyn till Bergsviken, där jag handlade på ICA. Ida var hos Gun-Britt de skulle träna på virkningens ädla konst. De hade tydligen haft framgång med det. Ida åt middag med oss. Det var trevligt. Hon är en skön tjej och så har hon en så rund och fin mage...

Inga kommentarer: