torsdag 21 januari 2016

Minus 35 har det varit.

29,9 minusgrader 05:00.
06:10 Indoor Walking 30 min med Mona. Gick med stavar, det är hanterbart då det inte är mer än 10 minuters promenad. Jag har inte varit så aktiv under dagen. Gun-Britt lagar ju mat, förstås. I dag gjorde hon plätten (tunna pannkakor) till lunch. Till dem fick vi blåbärssylt med grädde. Middag var älgfärsbiffar, kokt potatis, kokta rödbetor och lite purjolök. Sedan åkte vi till Svensbyn. Jag lämnade av G-B hos Öhmans. Själv var jag och tittade till Norbergs huset. Termometern där visade minus 34, men hade varit ned på 35 som lägst. Jag fick skotta mig in, men snön - c:a 40 cm är ju så fluffig så det var inget problem. Jag kopplade in en frostvakt i källaren. Sedan åkte jag till Öhmans och blev bjuden på kaffe och praliner. Sista anhalten på hemvägen var ICA-Bergsviken.
I dag har jag fått bekräftat att Fyrklangen får framträda i hotell Vistet, Sunderby Sjukhus den 17 maj.

Inga kommentarer: