lördag 9 januari 2016

Snart Knut.

En riktig gran, där naturen fått fritt spelrum.
I går blev det så, att vi plockade in och satte tillbaka allt som har tindrat under jul- och nyårshelgerna. Gun-Britt har skrivit minnesanteckningar på papperslappar som hon har lagt ner i kartongerna för adventsstjärnor. Enligt de anteckningarna, har det varit ungefär samma väder inför julen de senaste åren. Ljusnätet från utomhusjulgranen ligger nu på golvet i första sovrummet. Samma sak med ljusslingan vi haft över entrén. Det gäller att få tillbaka dem i sina originalkartonger.

Jodå det gick över förväntan och nu ligger d i sina respektive lådor. Sedan var det att hänga tillbaka fönsterlampor, som fått stå tillbaka för stjärnor och stakar. Det fanns också anledning att programmera om kopplingsur, som varit ställda på 24 timmar.
 
Dagen har blivit längre och vi går mot ljusare tider...
Johanna hade lagt ut en ny bild på Iris Märta.
 
När jag frågade om hur det fungerar med äta/sova, fick jag ett så fint svar, som jag måste låta dig läsa: Hon är ett riktigt matmonster. Jag ammar o det verkar funka riktigt bra, ibland får vi ge lite extra i form av ersättning. O det är på kvällarna då hon sätter igång med någon slags maratonamning. Sömnen är varierande. Sover bra på dagarna. Men på natten är hon väldigt närhetskrävande. Vill inte riktigt sova själv, vilket gör att jag tvingas sova med henne. Och det i sig gör att jag inte riktigt slappnar av eftersom jag är rädd att skada henne. Svårt. Barnmorskan säger att de går in i djupsömn ju större hon blir. Nu är det lite som att hon sover "räv" o därför märker om man lägger henne i vaggan.




Inga kommentarer: