fredag 4 september 2015

Blipp

När jag kom till ACTIC 05:50 och skulle "Blippa" med kortet inför Indoor Walking 06:10 med Mona och två andra tjejer, upptäckte jag att kortet inte fanns med i plånboken! Javisst, ja jag hade ju lättat på kortbördan innan vi åkte till Rhodos.
Jag hjälpte Gun-Britt att hänga tvätt. Hon har kört ett par omgångar med tvättmaskinen. Vi skulle gå in till CoopKonsum för att fylla på matförrådet. Men jag kom inte på var jag hade gömt korten som jag plockat ut ur plånboken. Vi gjorde det vi som pensionärer ägnar mycket tid åt - att leta. Vi sökte igenom huset flera varv. Jag försökte tänka, om jag nu skulle gömma undan några kort, var skulle jag då lägga dem? Ingen idé dök upp. Det fanns inget vettigt gömställe i fall att jag nu skulle åka bort. Vi  sökte vidare. Jag var inne på tanken att spärra korten. Men det finns ju inga spår efter något inbrott här i huset. Kunde jag ha lagt dem ute i garaget eller förrådet. Jag kände mig allt mer håglös. Så stod jag i första sovrummet vid den gamla husvagns - TV:n, som står på en stol där. Kan jag ha lagt korten under TV:ns fot? Jag böjde den bakåt och där låg korten! Jo, nu kom jag ihåg, det var där jag gömde dem, men nog satt insikten långt inne.
 Och här är tröjan, som jag tog av i Svensbyn. Den har kommit tillrätta utan min insats. Tack, Monica!



Inga kommentarer: