måndag 24 augusti 2015

Tröjan blev kvar.

Dimman dominerade på morgonen. I det läget är man inte så kreativ. Men frampå dagen torkade solen bort det grå. Vi åkte ut på E4 söderöver och tog av till höger på Lappnäsvägen. Jag ville se hur man framskridit med renoveringen. Vi kom precis lagom till att haka på väglotsen, som man skulle följa bort mot Östanbäcksvägen / Norrbyvägen. Vi svängde in hos IdaPatrik en stund innan vi fortsatte mot Svensbyn via Blåsmark. Vi skulle lämna en nyckel till Monica och naturligtvis blev vi bjudna både på ett glas juice och en kopp kaffe. Solen gassade, så tröjan åkte av.

När vi sedan kom hem. kom arbetsivern över mig. Jag förbättrade stödet för Sockerärt-häcken, som vuxit så mycket att man baxnar. Det är inte den sort som vi brukar ha, den växer sig otroligt frodig och har violetta blommor. Gun-Britt tog upp de två potatisstånd, som kommit av sig själva bland rödbetorna. Det måste ha funnits  två övervintrare i komposten, som åstadkom fem riktigt stora och några mindre Bellona. Sedan, efter 18:00 Satte jag igång gräsklipparen och han köra över hela tomten innan solen gick ned. Då hade jag ändå pausat för att se Vem vet mest. Det var starten på den femtonde säsongen som det programmet gått. Jag klarade mig bra utan tröjan.

Inga kommentarer: