måndag 7 september 2015

Ränder.


06:10 IndoorWalking 30 min med Hanna.
I dag skulle vi försöka tvätta något fönster och tog Köks- och allrumsfönstret. Men framgången ville inte infinna sig. Det blev ränder efter Kärcherskrapan. Då ville jag prova att köpa fönstertvättmedel, som skraptillverkarna rekommenderar. Jag cyklade in till Clas Ohlson AB och köpte 500 ml av fabrikat "COTEC" 49:-. Det som heter  Kärcher kostade 79:-. På väg in till stan, ringde Margit Karlsson, men då upptäckte jag att "Sporthörlur" 38-6266 249:-, fått kabelbrott. Jag stannade och ruskade på kabeln. Då kunde jag höra att vi blev bjudna till Karlssons på lunch torsdag 10. kl 12:30. Kabelbrottet var incitament till att köpa ett par 38-7046 Trådlösa hörlurar 299:- (Medlemsrabatt 50:-)


Så kan det gå bara för att det blev ränder på fönstret.

Inga kommentarer: