söndag 29 december 2013

God fortsättning på julen!

Nu när jag loggade in, fick jag ett ERROR-meddelande, som jag inte begriper. Får rådfråga någon konsult, men det är ju söndag i dag.
Den här veckan har vi varit bortresta. Vi startade 06:00 på söndagsmorgonen. Vi hade packat för att åka till Tällberg för att fira jul tillsammans med Ulf och Anette. Resan hade vi delat upp i två etapper och hade bokat rum på Hotell Mellanfjärden. Av någon anledning hade nattsömnen störts, jag hade hört nyhetssändningarna varje heltimme. Kanske hade jag sovit en del däremellan, men inte helt och fullt. Därför blev det läge att efter toalettbesök på rastplatsen Täfteböle, att ta en tupplur för min del. Sedan kändes det bra och vi fortsatte. Som ressällskap hade vi en ljudupptagning, där Torgny Lindgren läste sin egna roman  "Pölsan". När vi kom till Sundsvall, var det dags för ett besök hos Mc Donalds vid Landsvägsallén 10. Efter det var det inte lång väg kvar på första etappen. I Jättendal svänger man av från E4 ut mot havet. Skönt att få ta igen sig. Efter en rejäl frukost på måndagsmorgonen fortsatte vi färden mot Tällberg. Vi tankade och köpte grillkorv på OKQ8-macken i Alfta. Även spolarvätskan behövde fyllas på. I Dalfors lanthandel, köpte vi mjölk, grädde och en TV-tidning. Två Bingolotter fick vi köpa i ICA-affären i Ore. Vi fick senare beställning på ljus sirap. Den köpte vi hos Tempo i Tällberg och till slut var vi framme hos våra julvärdar. Vi skulle stanna över juldagarna och på tredjedag jul, började vi återfärden. Det blev samma procedur, fast i omvänd ordning. Den här resan hade vi sällskap av Tomas Laustiolas inläsning av Arto Paasilinnas "Adam och Eva". Även den var mycket underhållande och dessutom gick den "jämnt upp", När vi körde över Bergsviksbron, tog den sjunde och sista CD:n slut. Vi var hemma 16:45, utan missöden. Ja, inte riktigt. När vi lastat ur, skulle jag pila iväg till CoopKonsum för att proviantera. Men på infarten och på Cymbalgatan var det inte gjort någon halkbekämpning och när jag svängde ut på gatan fick jag "bredställ" som slutade i diket på andra sidan. Med fyra dragvilliga hjul på bilen, kom jag upp och iväg. Även solen har fläckar...
I dag, söndag var vi bjudna hem till Monica och Conny på palt. Även deras döttrar med familjer var där. Mathias saknades, han var på jobbet. Vad fint, att få återse dem, särskilt Isla, Liam Och Elsa.


Morfar Conny råkade få disken på sin lott.
 
 


Inga kommentarer: