fredag 6 december 2013

Elsa,Liam och Isla.

Det var i dag, som Patrik skulle överraska Ida. Han hade förberett och bland annat bokat med oss, att vi skulle ha Elsa hos oss över dagen. Men först hade Ida bokat oss den här dagen för att hon skulle på ultraljudundersökning på BVC. Vi fick av Patrik veta, att det hade ändrats. Ultraljudundersökningen var framflyttad till onsdag 11 dec. Men Ida hade inte sagt det åt oss. När hon i måndags (2), var här, upptäckte hon att väggalmanackan fortfarande hade november och vände upp december, såg hon att det stod "Elsa" i dagens ruta. "men det är ju inte den 6, som ni skall ha Elsa!" Ja, men det har vi inte fått veta, var mitt svar,, samtidigt som jag började radera. Om hon hade gett sig tid att läsa, hade hon sett att texten inte handlade om ultraljud. Turligt nog, blev inte överraskningen avslöjad då. Patrik kom hit med Elsa vid niotiden och åkte sedan iväg med Ida till Umeå, där de skulle ha en weekend på tumanhand. Elsa stannade här utan protester och vi har haft en underbar dag med en underbar tjej.  Hon skulle ha havregrynsgröt (en dl havregryn och två dl vatten) till lunch. Hon fick det och åt upp allt. Samtidigt gjorde jag till mig själv "bruta" med hallonsylt. Det ville hon också äta. Jag fick dela med mig. Efter lunchen var det dags att sova på maten. Det gick också utan knot. Hon sov två och en halv timme.
 Sedan fortsatte leken och det slank ned ett mellanmål av äpple innan det var dags att förbereda resan till farmor, där hon skall vara över natten. Elsa var inte speciellt angelägen att åka iväg, men när hon var påklädd, verkade det som att det var kul att komma iväg. Vi åkte via Hortlax för att ta igen Gun-Britts bil. De logistiska finesserna med bilbyten, kan jag inte redogöra för här. Vi fortsatte mot Blåsmark till Farmor och farfar.
På hemvägen, svängde vi förbi och hälsade på hos Elina, Isla och Liam. Tänk vilken lycka, att få en så här underbar dag!




Inga kommentarer: