söndag 15 december 2013

Fyra generationer.

I dag har vi jobbat i köket. Vi hade bjudit alla till middag kl. 16:00 och alla kom. Gun-Britt hade planerat och jag fick hjälpa till. Crepes, fyllda med köttfärssås, vilket förväntades tilltala de yngsta.
Huvudrätt bestod av Bojargryta, ugnsstekt flästkytterfilé och det som blev över av köttfärssåsen. Till det, kokt potatis och haricots verts. Desserten bestod av Nyponsoppa, kokad av malda nyponskal med vispgrädde. Kaffe/the och pepparkaka. Glasspinne till barnen. För de som inte tål gluten, ersattes crepes med glutenfri knäckemacka med gravlax. Gravlaxen uppskattades även av de glutentåliga. För mig kom tanken: Om jag inte träffat Gun-Britt 2008, hade jag kanske cyklat omkring mellan Koler och Långträsk vid det här laget. Lyckos mig, att det blev som det blev.






Inga kommentarer: