lördag 15 juni 2013

Växelwire.

Onsdag 12. Jag cyklade till bygget, kom så sent att Mathias hunnit kapa armeringsjärnen, som jag tagit med oljekannan för att smörja sågbladet med. Det hade tydligen gått bra ändå. Vi mätte och "sprättade" en del av mellanväggarna. Det är ganska grannlaga mätning.
På kvällen var vi på hörselskadades föreningsjubileum. Föreningen, som är länets största, firade sextio år. Det bjöds på en trerätters middagsbuffé och underhållning av "Röde och Rått". Ja, nog fick vi betala, men det var utmärkt mat och trevlig underhållning.


Torsdag 13. Jag var på bygget. Vi "sprättade" och mätte ut mellanväggar. Vi spantade den första; TV-väggen.
På hemväg, cyklade jag förbi SV Norrbotten och stämde träff med Susann till på tisdag kl 09:00. Jag åkte sedan hem, duschade innan jag åkte till ÖHC. Idag var det syster Anita, som tittade till såret. Det verkar faktiskt ha börjat läka ihop, kanske för att det används "Iodosorb". Vi får väl se. Något resultat av sårodlingen fanns inte än, men kanske till nästa torsdag, då jag skall dit igen. Jag fortsatte cyklandet och åkte in till Tvåhjulsmästarna, det som tidigare varit Svanborgs. Där köpte jag en ny växelwire. Gun-Britt ringde och ville att jag skulle åka förbi bokhandeln "Duvan" och köpa en ny protokollsbok till Fyrklangen. Det fanns ingen inbunden, utan bara lösa protokollsblad. Det blev inte godkänt av G-B, så jag får väl söka vidare. Sedan ringde hon igen och beställde att jag skulle åka via CoopKonsum och komplettera speceriförrådet. När jag kom hem, fanns det lite tid att vila innan vi skulle till Björklundahallen. Gun-Britt gick på Actic och jan var först på Challenge 45 min och sedan Kettlebell. Båda passen leddes av Jens.
Fredag 14. I dag var det lite regnigt, så Jag blev skjutsad till bygget. Conny och Mathias var redan där. Vi skruvade överliggare och limmade syllrännor till alla mellanväggar. Vi satte stöttor för att få press på syllarna. Det blev ett spretigt mästerverk, eftersom stöttorna skall vara så långa att de verkligen ger press på syllarna. Det hela skall stå så, att limmet hinner härda.
Lördag 15. I dag var det melodikryss och telefon från Uffe. Björn och Maja hade kommit från sin jordenruntresa i gårkväll.
Jag tog fram verktygslådan och började montera den nya växelwiren. Men då var det dags för mitt tillkortakommande. Växleriet ville inte som jag. Nu blir det att lämna in cykeln till Tvåhjulsmästarna och inse min begränsning. Jag ringde Arnold, han var ensam i Svensbyn, så vi bjöd honom hit på middag. Vera var hos sin syster Eva i Båtvik.

Inga kommentarer: