lördag 8 juni 2013

Prinsessbröllop.

I dag skulle Gun-Britt få besök av Isla och Liam, medan Elina var på lördagsloppis. Isla hade ätit frukost när de kom, men Liam var hungrig. Vad vill du äta? Gröt, var det korthuggna svaret. Han fick en portion gröt och åt upp den. Blev du mätt? Nää, mera gröt! Han fick en portion igen och började äta. Mata mig! Gröt ville han ha, men det vore bekvämt att bli matad. När Elina kom tillbaka från loppis, åkte de alla till Svensbyn. Monica hade Elsa hos sig och tyckte att det kunde vara kul att alla tre fick vara tillsammans.
Jag hade tagit bilen till bygget, Conny kom också dit och nu var vi tre man. Vi monterade Plywood och gips. Gjorde färdigt i taket i pannrum och hann montera Plywood på väggarna i garaget. Jag fick ett par hörselkåpor av Conny och Monica. Det är ett par "värstingar" med aktiva system, som Bluetooth, medhörning, radio och automatisk dämpning, så att man inte riskerar att skada hörseln. Tack Monica och Conny! När vi slutade för dagen åkte jag för att hämta Gun-Britt i Svensbyn. Jag ville hem till duschen. Jag hade under dagen slagit mitt onda smalben mot ett trappsteg på stegen. Gun-Britt hjälpte mig att byta bandage och det visade sig att jag slagit upp ett litet sår bredvid "långtidssåret". När vi var klara med middagen, gick vi ut i husvagnen och startade Tv:n. Det pågick Prinsessbröllop och jag somanade direkt.

Inga kommentarer: