tisdag 11 juni 2013

"Power inserter"

I dag hade Gun-Britt i uppdrag att vara tillsammans med Adam och Svea, medan föräldrarna var på sina resp. jobb. Det funkade mycket bra. Adam hade en pojkkompis och en flickkompis hos sig. De roade sig med varann, medan Svea och Gun-Britt ägnade sig åt bl.a. stil och flärd. När jag skjutsat G-B till sitt uppdrag, åkte jag till bygget, där Mathias var i det närmaste klar med gipset på ytterväggarna. Vi röjde undan och gjorde klart för dammsugning. När det är gjort, närmar det sig att sätta ut och resa innerväggar. Jag hade tid hos sköterskan på ÖHC för omläggning av mitt sår på smalbenet. Det går väldigt långsamt med läkningsprocessen. Hon topsade i såret för att göra sårodling, dvs för att se vilka bakterier som trivs där. Det hade kommit svar från lab. om vävnadsprovet som togs 23 maj. Det var ingenting malignt i det.
Arnold ringde, de hade kommit till Svensbyn i gårkväll. resan hade gått bra. Jag gjorde deras telefon där till favorit, dvs jag kan ringa dem med min mobil utan minutavgift. Sedan var det dags att hämta Gun-Britt. Vi var hos Clas O.
och lämnade tillbaka "Power inserter", som inte behövs till TV-antennen. I går flyttade jag antennen upp till översta delen av gavelspetsen och nu har vi bra bild igen. Vi köpte också en ny stekpanna och burk/flasköppnare.

Inga kommentarer: