torsdag 14 juni 2012

Plåt, grundfärg och potatis.

Vädret var lite sådär, men idealiskt för att köra gräsklippare. Jag gjorde det, han framsidan och nästan hela gavelsidan, så kom telefonen igång. Vi hade lovat hjälpa till med grundmålning på Norrbyvägen 13. Jag skulle larva baklastaren från Höglandsnäs. Mathias ville ha hjälp med en plåt som skall sitta under gavelspetsarna, men det kräver metodförfining för att det skall lyckas. Gun-Britt körde mig så jag kunde ta traktorn till målningsarbetet. Det gick som en dans, vädrets makter visade att det fanns några droppar, men inte så mycket att det påverkade målningen. När vi kom hem därifrån, fick vi äta sillsalat, som G-B gjorde i morse medan jag var på IndoorWalking. Det var sista gången före sommarschemat. Jag var ensam som ville få en genomkörare. I kväll avslutade jag gräsklippningen och sedan har vi varit till Lindgrens i Böle och köpt potatis. Monica hade också beställt att vi skulle köpa åt henne. Vi körde förbi Svensbyn med hennes påsar. "Vem vet mest" fick vi ta via nätet. Idag var annons inne för SPF Rönnens resa till Mariebergs Viltfarm i Kalix. "Först till kvarn" gällde för att få vara med och det gick bra. Vi åker från OKQ8 i Öjebyn Tisdag 26 juni kl 1010.

Inga kommentarer: