torsdag 28 juni 2012

Lisa Pettersson, tandläkare.

När klockan slog nio, hängde vi på låset hos ICA Öjebyn. Det behövdes jäst, för Gun-Britt skulle göra åtta limpor till SPF Rönnens lotteri under kyrkmarknaden. Jag hade tid hos tandläkare Lisa Pettersson på Folktandvården PÄS. G-B började med baket och jag åkte till tandläkaren. På hemvägen var jag förbi och köpte en ny påse solrosfrön 299kr/20kg. efter kl 1300 var jag tillsammans med Torbjörn Lidman och J-O Lidberg och körde ut SPF:s lotterikiosk till marknadsområdet vid kyrkan. Därefter blev jag bjuden hem till Alice Lindgren, som bjöd på kaffe med tilltugg. Torbjörn är hennes måg och bor i det hus där Åke och Alice har bott på Rågrindsvägen 32. Gun-Britt har bakat åtta limpor, som hon skall leverera i morgon. Sedan var det bara att byta om och fara till Svensbyn efter släpet och sedan till Höglandsnäsvägen 8, där vi hämtade lite byggbråte och därefter till Norrbyvägen13, där vi lastade fullt med träspill, kartong och brännbart. Nu står vagnen här på gården. I morgon börjar vi med att åka till tippen, där vi får sortera vår last. Efter middag, bestående av köttfärsbiff av blandfärs åkte vi och besökte Ture, där vi inte varit sedan 28 maj, det är alltså en månad idag.

Inga kommentarer: