tisdag 5 juni 2012

Herman och Valter.


Dagen började med att jag åkte in till sta´n och Gun-Britt tog fram dammsugaren. Jag var på Turistbyrån och köpte biljetter till Fyrklangens båtresa den 5 juli. Jag lade biljetterna i bankfacket och var hos Ulf Åström Ur & Optik för att få nytt batteri till G-B:s guldur. På eftermiddagen gjorde vi smet till potatispannkaka, den tog vi med till Svensbyn. Elina var där och målade porten till bodan. Mathias var också där med Isla och Liam. Vi hade sällskap av småttingarna medan vi gjorde pannkakan klar för ugnen. Husbondfolket Conny och Monica kom så småningom hem och fann sitt hus okuperat. Pannkakan var tydligen uppskattad, för dengick åt. Till dessert blev det Princesstårta, glass, jordgubbar och kaffe/the. Jag och Monica gick med Isla och Liam för att hälasa på grisarna, som nu är på plats på Swnsbylijda.
Det var ju ganska geggigt hos grisarna, men de sparang omkring och verkade trivas alldeles utmärkt. När vi var tillbaka från grisarna, hjälpte Conny och jag Mathias med att ställa fram maskinerna han skall använda när han gör iordning gavelspetsarna till bodan. Efter det skulle jag hjälpa till att tömma släpet nere vid virkesförrådet. Men just i den vevan kom Per Berglund (brorson) och hans sambo Stina Levander med sina två killar Herman och Valter förbi. De stannade och pratade en stund. Per gav mig en rejäl kram och det värmde. Jag fick hälsa på både Herman och Valter. Den senare är ganska ny. Han kom till världen 2012-05-22.

Inga kommentarer: