tisdag 12 juni 2012

Boaormen från Everglades.

Gun-Britt avtalade med Elina att hon skulle komma och gå ut med dem en promenad på sta´n. Det var fråga om att kunna gå in i någon affär för att köpa underkläder åt Isla. Gun-Britt hade också hittat en klänning för 50:- åt den unga damen. Jag skjutsade först G-B till Svarvargatan, därefter åkte jag vidare till "bodbygget". Där hjälpte jag Mathias med underspikning (skruvning) under gavelutsprången. Det gick bra, men vi var tvungna att göra två resor till Svensbyn. Monica bjöd på saft och skorpor, före dat hade Mathias bjudit på lunch, jag valde "Hortlaxtallrik", Ett rejält lass bestående av strimlor av oxfilé, svamp, lök och pommes frites. Det var utan tvekan ett rejält lass och ett tag var jag inne på att tvingas frångå mina principer och lämna kvar mat på tallriken. Men när allt kom omkring, drog jag i mig allt! Efteråt kom jag att tänka på boaormen som åt upp en Alligator. När vi var klara med underspikningen, åkte vi hem hit. Här var Elina, Isla och Liam tillsammans med Gun-Britt. De hade åkt hit för att barnen skulle få vara på lekplatsen här. Gun-Britt och Elina hade gjort middagsmat. Det var bara så att Boaormen från Everglades var inte riktigt hungrig... Efter middagen och gästerna åkt, gick vi ut i husvagnen för att sträcka på ryggen, trots att tempen gick upp mot +30 där inne. När vi legat en stund, knackade det på husvagnsväggen. Det var Barbro Jonzon, som inte hittade någon i huset. Hon hade kommit för att betala sin båtresa till Stenskär. Vi gick in och fixade lite fika och fick en pratstund med henne.

Inga kommentarer: