måndag 26 mars 2012

Vårfrudagen och dagen efter.

Måndag: Vi följdes åt till Björklunda. Gun-Britt gick på Actic och jag var på Kettlebell med Kicko. Efter det och bastu, fick jag promenera hem. Då hade G-B som vanligt lunchen klar. Nu på eftermiddagen har hon förberett en köttbit som vi skall ha till middag. Det blir tillsammans med Monica och Conny. Jag har lovat hjälpa till på vedbacken en stund ikväll. Vi tar med oss kött och morötter till stuvning.


Söndagsmorgon, det var fortfarande klockor som inte blivit framflyttade till sommartid. Vi gjorde frukost och vid elvatiden åkte vi till Svarvargatan 26. Vi skulle vara sällskap åt Isla och Liam medan deras mamma var på loppis. Det gick bra. Liam sov på bron när vi kom, men vaknade 1145. Vi lekte tillsammans tills Elina kom hem. Då tyckte Isla att vi skulle åka hem. "Mimmi - hem!" var det hon sa och det kan knappast misstolkas. Vi hade ju fullföljt vårt uppdrag och nu kunde mamma ta över. Vi åkte hem och åt en något försenad lunch. Jag jobbade med datorn, flyttatde mappar och filer till hårddisken bredvid. Vi ringde till Bosse och blev inbjudna på våfflor.

Ja, det är ju våffeldagen idag {Eg. vårfrudagen eller Maria bebådelsedag} men det hade vi inte tänkt på. Min plan var att få ta PC:n till Bo för att han skall hjälpa mig att installera Vindows 7 och byta hårddisken till en SSD 120G.Hoppas att det rätar upp hela ekipaget. Jag har bläddrat i min pärm och sett att jag köpte datorn 2009-06-25 för 6995:-. Hur mycket dator skulle jag få för de pengarna idag? Vi åkte till Målargatan 6 och bjöds på våfflor, sylt, glass och grädde. Jag och Bo drack kaffe till och Gun-Britt fick the.

I går lördag var det melodikryss. Det var ganska lättforcerat, ja på slutet var det ett förnamn vi inte kände till, men fyra bokstäver med E i början och L i slutet, måste bli Emil. Googlade på ”Fame Factory”och då hittade jag namnet Emil Sigfridson. Han har mycket riktigt sjungit in ”Will You Ever Know”. Ringde till Arnold och pratade en stund. Uffe ringde inte på förmiddagen, men på aftonen. Jag fick veta att de hade firat Nettans födelsedag nu med Syrran, flickorna, mamma och Robbban.

Vi var till kyrkan halvtre för att lyssna på Sundsvalls kammarkör under ledning av Kjell Lönnå. Den c:a 40 personer starka kören marscherade in i kyrkan precis kl 1500. De bjöd på ett fantastiskt framträdande. Våran kör Fyrklangen har en bit kvar...

Efter koncerten var vi bjudna till Bruno och Elisabet på middag, tillsammans med Beda och Bore. Det var också en gastronomisk upplevelse. det är alltid kul att sitta och prata tillsammans med dem. Vi kom hem 2130. När vi skulle åka, låg det ett femcentimeters snötäcke på bilen. Det var vitt och vackert, men ute på vägen var det slaskigt

Inga kommentarer: