tisdag 13 mars 2012

125m vertikalt.

Jag somnade om och vaknade igen kl 0859. Då hade Gun-Britt frukosten på bordet. Men det fanns en hake, hon hade plockat fram det som behövs för att tona håret. Så efter frukost satte vi igång. Det skall klämmas, blandas och skakas och så är det bara att ta på plashandskar. Ja, pannlampan är ett bra hjälpmedel även fast solen sken som dan gjort nu några dagar. Eftersom jag tydlligen har det handlag som behövs, gick det hela utan problem och jag vill nog påstå att resultatet blev strålande. Efter det åt vi en lätt lunch och sedan åkte vi till Björklunda. Gun-Britt hade vattengympa kl 1400 och jag gjorde ett pass på Actic. Det kändes, jag orkade nätt och jämnt uppvärmningen på bandet. Tio minuter i 6km/h och 12,5% lutning klarade jag utan att hålla i styret. Då hade jag gjort 125m i vertikalt och pulsen 155. Puh.
De övningar som Helen har ordinerat i gymet, kändes, men kändes bra. Efter bastun promenerade jag hem och då, 1610 stod åter maten på bordet. Man är priviligerad.

Inga kommentarer: