torsdag 15 mars 2012

Studieombud.

0815 kom Lars-Erik och Margit Karlsson och hämtade mig. I Norrfjärden hämtade vi upp Gunnel Jonsson. Vi var på väg till Luleå, IOGT-NTO-huset på köpmantoorget. Vi skulle delta i en kursdag, anordnad av SPF-distriktet. Så småningom fick jar rätt på att jag skulle vara hos SV Norrbotten på Nygatan 11. Jag promenerade dit tillsammans med ett par andra SPF:are, som skulle vara på den adressen. Jag var där för att jag låtit mig väljas till Studieombud. Vi fick information om det nyomorganiserade SV Norrbotten, där Karin Nordström är avdelningschef. Lunchen åt vi i Kulturens hus. Vi var 96 pensionaärer som skulle utspisas. Det var en ordinär lunchbuffé och den var god. Efter lunchen gjorde vi i gruppen studieombud studiebesök hos Norrbottensteatern. Sedan var det dags att åka hem. Jag kom hem i så god tid att jag kunde åka till Gymstick med Carro. Gun-Britt åkte sedan vidare till apoteket. När jag kom hem var hon inte hemma, men hade lämnat ett meddelande att hon var i Svensbyn. Hon fick i morse ett SMS från Mathias, som erbjöd henne att vara barnvakt en stund på förmiddagen. Det var hon nog glad åt.

Inga kommentarer: