torsdag 29 mars 2012

Ettårsdag.




Väckning 0555, men snozade till 0600. Steg upp 0602. Första frukost och göra iordning gympagrejorna. Vi åkte till Björklunda så vi var där 0643. Jag var på IndoorWalking med Helen och Gun-Britt var på Actic. Bastun var avstängd för renovering och jag iddes inte gå till varmbassängens bastu. Jag blev alltså klar lite tidigare idag. Monica ringde och frågade om vi hade ärende till stan. Renköttsbilen skulle vara på Kyrkprkeringen idag och erbjöd 4 kg renskav och 4 kg souvasskav för 1000:-. Jag skulle in till Clas Ohlson för att köpa skrivarpapper, så jag köpte renköttet åt Monica och även en rentunga. Jag tyckte att renen hade väldigt kort tunga, men tänkte att det är väl så. Det visade sig att jag köpt ett renhjärta! Nästa bakstöt blev när vi såg att ICA-Bergsviken erbjöd 5 kg souvasskav och 5 kg renskav för 495:- per förpackning. Det blir 99:- per kg. Renköttsbilens pris 125:- per kg. Så går det till i verkliga livet. På eftermiddagen var vi på födelsedagsklas. Liam fyller 1 år idag.
Det var ganska många gäster på det kalaset. Monica & Conny, Ida & Patrik med Elsa, Gun-Britt & Bertil och födelsedagsbarnets egen familj. Gun-Britt och jag skulle på ett möte med "Infjärdensgruppen", som ansvarar för nästa medlemsmöte med SPF Rönnen. Vi skulle träffas hos Margareta Wallström kl 1800. Bore och Beda skulle åka med oss dit Persöbyvägen 208. Det är på gården "Eirsh". Tore och Clary Andersson var också där. När det var dags för uppbrott, låg det återigen snö på bilen och det snöade hela vägen hem. Vi mötte en bil som var helt mörklagd på vänster sida. Jag stoppade den och upplyste damen som körde om det farliga hon utsatte sig och andra för. Det är kusligt att möta en sådan bil och tyvärr, det händer då och då.

Inga kommentarer: