onsdag 7 mars 2012

Blixtvisit.

Jag började dagen 0635 och Gun-Britt en stund senare. Jag gjorde mig iordning och promenerade till Björklunda. Idag blev det ett pass på Actic. G-B hade vattengympa igår och det fick räcka. Det fanns tid för mig att låta det ta den tid det tar. Vi skulle ju sjunga, men inte förrän 1200. Efter gymet och andra frukost lade jag mig på sängen för att slumra tjugo minuter. Men då, "Hallå, är ni vakna?", Det var Ida och Elsa som kom på blixtvisit. Slummern sket sig, men vilken lycka! Tänk att tjejerna kom till oss just nu. Elsa hade sovit i bilen och var lite svårflirtad, men till slut slog hon upp sina blå - om det är blå de är...
Det får vara hur som helst med färgen, men visst är dom snygga? Vi hann nätt och jämnt bekanta oss med henne, så var det dags för oss att klä på oss sångarkläder. Det blev en blixtvisit, men det var så värdefullt. Det har ju hänt så mycket sedan senaste gången vi sågs.
Tjejerna åkte och vi gav oss iväg till sångövninge. Efter den åkte vi till äldreboendet på Rosågränd där vi sjöng för de boende där. Sedan åkte vi hem och bytte till vanliga kläder, tog med dansskor och åkte till Ekologen, där var det motionsdans. Visserligen var det i sista timmen vi kom, men hann ändå få oss en "svängom". Sedan åkte vi och besökte Ture. Han uppskattar alltid att man kommer på  besök. Vi gjorde kaffe/the och fikade tillsammans med honom.

Inga kommentarer: