söndag 12 april 2020

Påskhelgen -20.

Söndag tillika påskdagen 12. Snö och blåst +1o
Det utlovade busvädret har kommit. Njaa, inga decimetrar än men det snöar på tvären. Efter frukost klädde vi oss efter vädret och tog en promenad 30 min.

Lördag tillika påskafton 11. Soligt och vindstilla +8oC
Vi började med solstolar mot förrådsväggen en stund före promenaden.
Efter den åkte jag iväg på en cykeltur. Även i dag Broarna runt, men nu var Pitsundsbron utbytt mot Bölebron. Jag åkte moturs och då hade jag medvind Från Svensbyn till Degeränget. 29,13 km på 1:32:56. Det blev 18,91 km/h. Maten, i dag smöstekt lax med kokt potatis, kom på bordet när jag var hemma. Vi Face Timade med Monica och Conny. Vi är inte övergivna om än samvaron är digital.

Fredag tillika långfredagen 10. Började med Hemmagympa med Sofia. Sedan en promenad i solen. På eftermiddagen tog jag ned Grillen från vindan. Av den marinerade fläskkarrén skar vi skivor som lades på grillen. Det tillsammans  med Gun-Britts hemlagade potatisgratäng och varsitt glas rött, fick vi en riktigt lyxig påskmiddag. 

Torsdag tillika skärtorsdag 09. Monica fixade veckohandlingen åt oss. Hon hämtade även ut ett paket, som kommit till Coop Öjebyn via Postnord.




Inga kommentarer: