söndag 19 april 2020

Coronakarantän.


Lördag 25.
Melodikryss och telefonprat med Ulf 39 min och Arnold 1:42.
Bo kom och ringde på, han bar på ett KettleBellklot 20 kg, som jag fick av honom och Monica av omtanke om min gymabstinens. Jamen, tack så mycket! Då  får man liggga i...

 Efter promenaden på Gamla Älvvägen (bakom det gröna bullerplanket) - Färjtorpsvägen och tillbaka hem, ville jag ta en timme i min egen takt. Jag gick Cymbalgatan - Saxofongatan och när den tar slut, är det Strandpromenaden, som kommer fram till Taktvägen i höjd med Nordiska bil. Jag fortsatte under E4 fram till Hornsgatan och just när den svänger till vänster vände jag. Då hade jag gått en halvtimme. Hemåt gick jag Taktvägen med tillhörande gång- och cykelväg fram till Trumpetgatan och sista biten på våran gång- och cykelväg. När jag var hemma hade det gått totalt 57 minuter.

Fredag 24.
Morgongympa med Sofia. Gun-Britt fick håret upplagt på rullar, det tycker jag hon kan få då och då. Njaa, inte för ofta...
Vi promenerade 35 min och sedan (efter middagen) Cyklade jag till Svensbyn för att hämta en påse potatis, som vi förvarat där. 28,3 km på 1:20:14, 19,12 km/h

Onsdag 22. 
Morgongympa med Sofia. Vi promenerade på Granområdet 30 min. Efter lunch och en tupplur, kom jag på att jag lovat att återställa en nyckel till SV Norrbotten. Jag gav mig iväg i den friska nordvästvinden och det gick undan, framme på Furunäset efter en halvtimme och då ville jag fortsätta via Pitsundsbron. Jag var medveten om att hemresan därifrån innebar samma friska vind, men mot-.
33,78 km på 1:44:35 blev 19,55 km/h. Gun-Britt hade promenerat "runt kvarteret", kört tvättmaskin och förberett plättsmet. Jag blev bjuden på plättar med hallonsylt när jag kom hem. Tack för det!
Jag ringde och grattade min lillasyster Sigrid,  som fyllde 73.

Tisdag 21.
Jag hade avtalat med Isabelle Bilhallen att köpa fyra nya sommardäck. Hon rekommenderade och jag beställde fyra KUHMO 215/65R16. Bilen var även återkallad för byte av krockkudde på passagerarsidan. Med anledning att vi sitter i Coronakarantän, blev det så att bilen hämtades här med de gamla sommarhjulen lastade. När allt var klart, fick vi tillbaka bilen, lastad med vinterhjulen. Efter middagen, åkte vi till Svensbyn och fick lasta in dem i logen.

Lördag 18.
Efter melodikryss och telefonering tog vi vår promenad. Det blåste ganska friskt och vi startade i medvind. Det gick ändå ganska bra att gå hem. Den friska viinden blev anledning att som en utmaning cykla Infjärden runt. När bo handlade åt oss på onsdagen, visade det sig att jäst är en bristvara. Men Elina hade lyckats att köpa två paket hos ICA-Bersika. Hon hade jästen med till Svensbyn, när vi träffades på fredagen. Men nog glömde vi ändå att ta med den när vi åkte hem. Nu var det läge att åka och hämta den glömda jästen. Det blev en bra cykeltur i med- och motvind. Conny bjöd på Kaffe och en godbit, när jag efter 14,3 km kom fram till Öhmans. Hemresan gjorde jag via Infjärdensvägen - Böle. Det blev totalt 33,12 km, som jag gjorde på 1:45:29. Det blev 18,97 km/h.

Inga kommentarer: