onsdag 8 april 2020

Kul kuling.

I dag var det ett fantastisk vårväder +9oC vindstilla och solen sken. Efter Hemmagympa med Sofi, gjorde vi vår gemensamma promenad. Det är cirka 2 km som känns bra och tar en halvtimme. Efter lunchen ville jag göra en cykeltur. Men då hade vinden tilltagit. Det kändes som en bra utmaning att åka "Broarna runt", det vill säga Farstubron - Öholmabron - Pitsundsbron och tillbaka hem igen. Det är 33,6 km. Jag sinkade en del med att från Soldatvägen till Trollbäcken, det är cirka 700 m, dra cykeln i snömodd och på Trollbäcksvägen cirka 1200 m, fick hålla tungan i rätt mun, för där var det sparkföre. Sedan var vinden, som jag gissar nära Kuling. Av någon outgrundlig anledning var det mest motvind. på de partier där det borde vara medvind, fanns det tallar och granar som dämpade vinden. Jag fick aldrig uppleva kuling i ryggen. Men utmaningen gav mig en lämplig endorfindos. Turen tog 2:11:57 vilket blir 15,52 km/h i medelfart. Nästa gång skall jag nog åka på E4 dedär metrarna som sinkade mig. Det är dubbla körfält där och en liten marginal utanför sidomarkeringen. Eller så får jag lugna mig tills föret är bättre. Vid hemkomsten bjöd min älskade på en fantastisk middag, tack Gun-Britt och  Glad Påsk!

Inga kommentarer: