onsdag 15 april 2020

Amandin

09:10 Hemmagympa med Sofia. Ett bra pass, som blev en liten pulshöjare. Efter lunchen skulle vi promenera. Molnen hade lösts upp, det var lite vind och solen sken. Då blev det så, att Gun-Britt skulle ta en proenad och jag ville cykla till Svensbyn, för att titta till Norbergs hus. Jag skulle oockså hämta hem en påse Amandinpotatis, som jag fått av Arnold och Vera. Det är 14 km till Svensbyn. När jag var framme, hade pulsen höjts. Jag kollade inte hur mycket, men det kändes. Jag tog bort värmelampan, som varit igång under vintern och lastade potatispåsen i ryggsäcken. Sedan var det samma väg tillbaka.28,23 km på 1:31:39. Det blir 18,60 km/h jaha. Jag trodde faktiskt att jag varit snabbae i dag, men inte det...
Gun-Britt serverade Stekt blodpudding med lingonsylt och en riven morot. Tack för det! Blodpudding är faktiskt en av mina favoriter. Ja, det är ju Gun-Britt också.

Inga kommentarer: