onsdag 30 augusti 2017

Skogsväg, hallon med mera.

I dag fick jag uppmaning av min sambo att passa på att ta en tur med cykeln i det vackra vädret. Jag åkte mot Bölebyn och vid Lappgärdan sökte jag mig in på gamla körvägar och kom fram till före detta järnvägsstationen i Böle. Sedan åkte jag fram till centrum och vidare på vägen mot Lillmora. Vidare på fortsättningen av Lillmoravägen fram till Kvarnbäcken. Det var inte lockande att fortsätta på Älvsbyvägen, men min nyfikenhet fick mig att följa det som jag tror är en skogsbilväg, ner över järnvägen. Det var lite skakigt på det grova gruset, men det gick. så småningom kom jag tillbaka till järnvägen. Så småningom var jag tillbaka till skolan och sedan var det bara att ta sig hemåt. Väl hemma visade cykeldatorn 23,76 km. Det hade tagit 1:19:51 och därmed var medelhastigheten bara 18,24 km/h.
Medan jag var ute och roade mig, hade Gun-Britt plockat hallon, men det fanns kvar plockjobb även till mig. Det gemensamma resultatet blev 1417 g.


Inga kommentarer: