onsdag 9 augusti 2017

Grushög

I dag kom en grusbil och tippade sitt lass på vändplan. Den kom tillbaka fyra gånger med ytterligare grus, eller vad man skall kalla det. Som jag förstår, är det något man kan använda till bärlager. Inget gårdsgrus åtminstone.
 
Klart man blir nyfiken. Vem skall använda det och till vad?
Efter lunch cyklade jag till Svensbyn. Jag behövde koll hastighetsmätaren på lastbilen. Den betedde sig konstigt förra gången. Det kan bero på att jag inte hade något diagramblad i färdskrivaren. Jag hade med mig diagramblad och satte in det i skrivaren.Körde en sväng runt Bodsjön. Vad det är roligt att köra lastbil! Hastighetsmätaren funkade som den skulle. Sedan fortsatte jag med cykeln via Blåsmark, Hortlax till Höglandsnäsvägen Där jag tittade in hos Marklunds. Det var tragik i Vaktelburen! Något djur hade dödat fyra och skadat den femte så, att den fick avlivas. Elina hade agerat bödel...
Jag fortsatte över Pitsund och hos Coop Konsum i Munksund stannade jag för att proviantera.
Cykeldatorn visar 52.18 km, men den är inte kalibrerad efter vintern. Jag tycks minnas att den turen är bara cirka 30 km, fast nog kändes det som 52. Det fattas träning i cykelbenen.



Inga kommentarer: