torsdag 23 februari 2017

Årsmöte

Det hade snöat bortåt en decimeter i natt och 05:40, när jag gick iväg till Indoor Walking, var det snöpulsning som gällde. Ingen snö röjare syntes till förrän jag kom till Kanalgatan. Men cykel/gångbanorna var oröjda. 06:10 var jag på Walkern, samtidigt med åtta tjejer och Mona, som ledde övningarna.
När jag ätit andra frukost, gick jag ut för att röja undan. Tag fram och startade snöslungan, blev omgående soppatorsk, men det fanns kvar i dunken, så  jag kunde fylla tanken. Jag hörde ett konstigt rassel från maskinen, men det gick att köra med den. När jag stannade, upptäckte jag att en brytpinne gått av på matarskruven. Jag kunde ändå köra och röja av infarten. Sedan fick vi lov att byta om till sångardress. Kören skulle sjunga på SPF SENIORERNA Rönnens årsmöte. Jag körde till Storstrand och lämnade Gun-Britt där. Sedan åkte jag till Musikhögskolan och hämtade Viktor. Vi samlades i ett rum för  att sjunga upp. Beda hade framfört ett önskemål - helst skulle vi sjunga "Här är gudagott att vara", "det skulle passa bra omedelbart efter parentationen". Men det var inte möjligt. Jag lyckades styra om så att vi vände på turordningen och började med "Vilken underbar värld", sedan sjöng vi vårat program med omvänd turordning.
Eftersom jag är vice ordförande, fick jag hälsa alla välkomna och öppna mötet. Efter parentation och diktläsning, hälsade jag kören Fyrklangen välkommen upp på scenen.
Sedan var årsmötet igång.
Inger Torikka och Maria Jonsson skrivtolkade hela årsmötet.
   
Cirka 90 medlemmar hade kommit till mötet

 


 


 
Lars-Eric Jonsson och Margareta
Wallström utgjorde presidiet.

På kvällen 19:00 var vi på Piteå Stadshotell och lyssnade på Charlotte Lindmark, som framförde en monolog om hur hon är. "Inte är det bra, men det kan bli värre".

    








Inga kommentarer: