torsdag 2 mars 2017

Klubban var inte stulen.

06:10 Indoor Walking med Mona. Förutom henne, var vi sju damer/tjejer och jag. De sju skulle jag kunna vara far eller farfar till. Med andra ord, jag ser inga jämnåriga i sällskapet. Men hur än det är, svetten lackar och pulsen pickar på.
Gun-Britt servade med gröt till frukost. Jag skulle premiärfungera som ordförande på Styrelsemötet i dag. På årsmötet i torsdags, fanns det en ordförandeklubba, som jag trodde att jag tagit med hem. Men i dag fanns den inte. Kunde den i alla fall blivit kvar på Storstrand? Jag var förbi där och kollade innan jag åkte till Hanséns för att köpa sammanträdesfika, men den återfanns inte...
Så småningom framgick det att ordförandeklubban var inte stulen. Gun-Britt hade hittat den här hemma. Jag har också varit en sväng till Pite Havsbad och talat med ledningen där om vad som gäller framöver för föreningens medlemsmöten. Det har av tradition alltid varit torsdagar. Men nu kan vi bara få komma på måndagar och så får det bli. Bättre måndagar än ingenting alls.
På hemväg var jag förbi hos Clas Ohlson AB och köpte en väderstation med trådlös givare för mätvärden utifrån.
 Trådlös. Med visning av inom-/utomhustemperatur, luftfuktighet, tid, datum och enkel väderprognos. Bakgrundsbelyst display. Levereras med en trådlös givare och utbyggbar med upp till två extra givare. För bord- och väggplacering.

Sedan vi fått nya fönster, vill jag inte borra hål för givaren till vår gamla Inne/Ute-termometer. Därför blev det trådlös

Fotnot: För oss, som ägnar mycket tid åt att söka, gäller ordspråket: "Det som inte är stulet, kommer igen"

Inga kommentarer: