torsdag 16 februari 2017

Dyslexi.

06:10 stod jag på Indoor Walkern, Som vanligt är jag ensam av hankön på de övningarna. I dag var det fem tjejer, ledaren Mona Bergstedt och så jag. Hon berömde oss för vår insats såhär på morgonen och delade ut en guldstjärna till var och en.
I dag skulle kören sjunga för boende på Munkberga. Det var att rigga sig i körkläder. Vi hämtade Viktor vid musikhögskolan, han bar med sig en resegarderob med sin mörka kostym och vi hade med oss en slips till honom. Framträdandet blev riktigt lyckat.
På kvällen 19:00 var vi i Piteå Bibliotek på "Café och läs". Monica Bäckman Wande presenterade sin nyutgivna bok: "Mitt i".

Tolka titeln som du vill - eller kan. Monica är Dyslektiker och under sin presentation av boken ledsagar hon åhöraren genom något av vad det innebär att vara Dyslektiker. Hennes framförande var lysande, hon förmedlade känslan av att Dyslexi är inte en belastning utan en fantastisk tillgång. Hon skriver i sitt förord bland annat:
"Kanske du läser en dikt idag och en annan dikt en annan dag eller från pärm till pärm, vad vet jag? Det är det som är tjusningen med att skriva och att dela dem med dig. Jag vet vad jag ville säga, men nu är det upp till dig att läsa och känna vad de ger dig. Hoppas du får en stund att reflektera och kanske du kan känna igen dig i någon del av någon dikt".

Inga kommentarer: