måndag 13 februari 2017

Fönsterbyte

Jag var inte på Indoor Walking i dag. Det var ont i vänster axelparti och sedan - vid niotiden, kom montörerna. Tre glada polacker invaderade huset. De lade ut mattor på alla golv och satte sedan igång. Bräckjärn, hammare Tigersåg, multiverktyg och skruvdragare. Man kan säga att de började med alla fönster samtidigt och verkade jobba på utav bara den. Tur att det var fem plusgrader utetemperatur. Men det gör också att utomhusgivaren tycker att man kan dra ner på värmen inomhus. Då vet ju inte den att fönstren står öppna. Gun-Britt började huttra och var tvungen ta på sig en jacka.
       

Jag gav mig iväg till SV Norrbottens lokal, där vi hade ett extrainkallat styrelsemöte för att komma fram till om vi kan acceptera att förlägga våra två medlemsmöten per termin på måndagar i stället för torsdagar. Man kan tycka att det inte skall vara så svårt, men nog är det det...
Jag hämtade även affischer, som Jenny gjort åt mig och åkte till Munkberga med dem. Vi skall ju sjunga där på torsdag. Sedan var det Clas Ohlson AB. Där återställde jag de tio sågblad (till Multiverktyget) som jag köpt för att ha om konsolerna till fönsterbänkarna skulle ha kapats bort. Men det har ju inte varit nödvändigt. Sedan köpte jag en liten fotoskrivare, som det var kampanjpris på. Men man hade inte talat om att man måste köpa ett "Startkit" till den om det skall bli nånting. Det åt upp prissänkningen som kampanjen gjorde. Fult Clas Ohlson AB!
Vid femtiden hade montörerna fått alla fönster på plats och gjorde full dag. Nu återstår snickerierna.
Snyggt jobbat montörer!
















Inga kommentarer: