fredag 11 mars 2016

Sviket löfte.

Molnen skingrades och det har varit en vacker vårdag. Jag såg fyra vita fåglar, som flög på hög höjd över området. Jag kunde inte avgöra om det var trutar eller måsar. Men hur som helst, de var vita. Vi har jagat svartmyror i köket sedan vi kom hem. De har hållit sig kring tvättstugedörren och det verkar som om springorna kring tröskeln där, är deras in- och utfart. Vi skruvade loss tröskeln och strödde lite gift där. Efter lunchen vilade vi en stund, tills telefonen ringde. Det var Anneli! Aj då, jag hade ju lovat att hämta Svea 13:45 och nu var klockan 14:44! Shit, inte får man missa så där, när man har lovat. Jag backade ut bilen och lastade min cykel på kroken. Den skulle jag lämna hos Tvåhjulsmästarna för vårservice. Vi hämtade Svea och körde henne hem. Gun-Britt hade tagit med kanelbullar och matbröd, som gottgörelse för vår miss. Vi lämnade cykeln och åkte sedan till Coop Forum för att proviantera.

Inga kommentarer: