söndag 20 mars 2016

JORDBÄVNING!.

Lördag 19 februari.

Te och räkmacka till frukost, sedan var det Melodikrysset, som gick ganska bra utom L5 - TURANDOT, den fick vi ta hjälp med. På eftermiddagen var vi hos ICA-Bergsviken och veckohandlade 754,47, sedan 5% var draget från totalsumman. När vi packat in varorna och fått en kopp kaffe/te, åkte jag till OKQ8 på Oktanvägen för att tvätta bilen. Det var fyra före mig i kön till automaten, men jag behövde ju inte stå ute i snålblåsten mer än, den stund det tog att spreja på kallsvettning. När jag kom hem, stod middagsmaten på bordet! Tack Gun-Britt!
På kvällen, kom Monica och Conny på besök. De hade varit hos Liselott och Ingemar i deras stuga i Jävrebodarna. Det var trevligt att få en pratstund och så fick jag anledning att brygga riktigt kaffe. Innan vi sedan gick till sängs, gravade vi ett kilo lax. Jag satt vid datorn 22:55 när den kom: JORDBÄVNINGEN! Det kändes för mig, som om hela huset flyttades en decimeter fram och tillbaka. Gun-Britt hade lagt sig, hon kände det också och dessutom hörde hon ett dovt ljud, som om ett tungt fordon kört förbi bakom huset. Nu har vi läs på P-T:s hemsida, att det var en jordbävning med magnituden 3,9 (det finns flera bud på magnituden)  på Richterskalan, med epicentrum fyra mil ut i Bottenviken och på tolv km djup. Data på skalvet varierar, men huvudsaken är, att vi fått vara med om det.

Inga kommentarer: