måndag 21 mars 2016

Fläskpannkaka

Väckning 05:00. Jag cyklade till Björklunda, det är skönt att vinterföret är borta större delen av vägen. 30 minuters Indoor Walking med Hanna. Vi hade styrelsemöte för Kören hos Maj-Lis 10:00, men innan det hann vi in hos ICA för att komplettera. Vi han sedan åka hem, äta lite lunch och vila (sova för min del) innan vi åkte till Hårverksta´n. Jag fick bli klippt först för att åka iväg till Clas Ohlson AB, där jag köpte skrivarpapper. Jag var till Körskolan också innan jag hämtade Gun-Britt. Vi tankade på Västergatan och åkte sedan till Biblioteket för att låna ljudböcker. Där träffade vi Ally och Sven Gustavsson. Vi var bjudna hem till Folke på ärtsoppa och fläskpannkaka, så när klocka närmade sig 16:30, åkte vi dit. Han hade gjort i ordning pannkakssmet och vi hjälptes åt att sätta den i ugnen. Det var riktigt gott och mättande. Till dessert var det chokladpudding med glass och kaffe/te. Vi har paketerat och fryst in laxen vi gravade på lördag kväll.

Inga kommentarer: