onsdag 19 augusti 2015

Elina paddlar





Elina hade aviserat att hon skulle komma hit till oss efter att hon gjort sin runda på Grisberget. Hon kom och fick frukost här. Hon hade med sig en kajak på bilen.

 Efter frukost åkte jag med henne till Arnemark. Där tog vi ned kajaken från biltaket och gjorde i ordning den utrustning hon skulle ha med på sin paddeltur nedför Piteälven. Hon satte sig i och jag puttade ut kajaken. Älven är ganska mäktig och det strömmar bra där.

Jag tog hennes bil och åkte hem. Hon skulle meddela när det var dags att komma och hämta henne. Det är 14 km från Arnemark till Bölebyn. Det borde i alla fall ta ett par timmar. Klockan 10:18, åkte jag hemåt. Det tog mig 20 minuter. 12:09 SMS-ade Elina att hon var vid Bölebron och att hon skulle ta igen sig lite innan hon fortsatte. I den vevan ringde Mathias och ville komma med barnen och lämna dem här för att de skulle få åka med när det var dags att hämta deras mamma.
13:22 kom det här meddelandet på Messenger: Kan du komma hit tror du?


Det var bara att lasta in barnen i bilen och åka iväg. Den blå punkten, som betyder min position kröp längs Nya Älvvägen ända tills jag var vid vägen som går ned till stranden och där nere var hon.    



Det är en fin badplats där och barnen fick gå ut i vattnet och svalka av sig.







Där fanns också en annan mamma med två barn och två hundar. Jag fick också göra shorts av mina brallor för att kunna gå ut i det långgrunda vattnet och ta bilder i det vackra solglittret.
  
 
 
När vi kom hit, skulle Elina fortsätta hemåt, men när jag klev av fick jag en annan positiv överraskning. Ingvar och Iris Pettersson hade kommit på besök, men där hade jag missat att jag har en kamera. Du får tyvärr inga bilder från det besöket, synd. Senare på eftermiddagen hann vi också gynna Coop Konsum med ett besök




























  

Inga kommentarer: